autor
Adrianna WłodarczykMiłośniczka książek, zwierząt futerkowych, grunge’owych inspiracji w modzie i wygody w rockowym stylu. Do szczęścia wystarczy jej kubek dobrej herbaty – najlepiej w rozmiarze XL.
Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rocket
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /usr/home/MIGGroup/domains/blog.symbiosis.com.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
13.12.2023 | Przeczytasz w 5 min
Opowieści snute przy ognisku mają w sobie magię. Poruszają wyobraźnię, skłaniają do refleksji i wywołują dreszczyk emocji. Tak samo, jak historia marki Jack Wolfskin. Pomysł na firmę z logiem wilczej łapy urodził się z chęci ciągłej eksploracji, odkrywania nowych miejsc i przekraczania granic. Poznaj ponad 40 letnią historię turystycznego brandu, który dzięki miłości do wędrówek stał się legendą outdooru.
Mamy rok 1981. Ronald Reagan zostaje zaprzysiężony na 40 prezydenta Stanów Zjednoczonych, podwodny okręt USS „SilverSides” przepływa pod Biegunem Północnym, a we Frankfurcie… Ulrich Dausien zakłada firmę o nazwie Jack Wolfskin.
Kilka lat wcześniej ten młody człowiek z głową pełną pomysłów finansował swoje studia poprzez sprzedaż używanych odtwarzaczy stereo przy moście Eiserner Steg. Interes szedł na tyle dobrze, że szybko zaoszczędził 10 000 marek. Postanowił zainwestować je we własny biznes. Zbiegło się to z czasem, gdy ruch ekologiczny coraz mocniej zaznaczał swoją obecność w Europie
Młodzi ludzie protestowali przeciwko łamaniu praw człowieka i eksploatacji natury. Uczestniczyli w wiecach i protestach, nawoływali do pokoju i wolności oraz zwracali uwagę na dziewicze piękno otaczającego świata. No właśnie. Szeroko rozumiana wolność i szacunek dla natury stawały się priorytetową sprawą dla młodych Niemców. Coraz częściej podróżowali autostopem, zwiedzali Europę i przywiązywali dużą wagę do środowiska naturalnego.
Ulrich Dausien także podróżował. Podczas swoich wycieczek coraz wyraźniej zauważał, że na rynku niemieckim brakuje sprzętu turystycznego z prawdziwego zdarzenia. Takiego, który dostarcza wysoką jakość, oferuje innowacje technologiczne i odpowiada na potrzeby coraz bardziej wymagających miłośników aktywnego wypoczynku. Dausien postanowił wziąć sprawy w swoje ręce. Zaczął od sprzedaży plecaków, namiotów i śpiworów. Rozdawał ulotki mówiące o tym, że w końcu nadeszła alternatywa dla sklepów sportowych i domów towarowych. Uświadamiał klientów, że nie są skazani wyłącznie na dotychczasowy asortyment turystyczny.
To wydarzenie było przyczynkiem do powstania Sine – pierwszego dziecka Dausiena. Był to jeden z pierwszych sklepów outdoorowych w zachodniej części Niemiec. W ofercie posiadał sprzęt i odzież outdoorową importowaną głównie z Tajwanu i Ameryki. W tamtych czasach rekreacja na świeżym powietrzu nie była tak popularna jak dziś. Dlatego wielbiciele wypoczynku na łonie natury mieli dość ograniczony wybór akcesoriów. A firma Sine świetnie wpasowała się w rosnące potrzeby konsumentów.
Choć do roku 1981 Sine posiadała 13 lokalizacji, Dausien nie czuł pełnej satysfakcji z zaistniałej sytuacji. Wciąż pragnął stworzyć markę, która będzie tylko jego. Czuł, że może jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby odbiorców, mieć większą decyzyjność w kwestiach produkcyjnych i nieustannie poprawiać jakość oferowanego towaru.
Męczyło go to na tyle, że wraz z przyjaciółmi udał się na trekking do Jukonu. Pewnej mroźnej nocy towarzysze wyprawy biwakowali nieopodal brzegu rzeki Klondike. Wygrzewali się przy ognisku i rozmawiali gdy w oddali usłyszeli niosące się echem wycie wilków. Mężczyźni wyrwali się ze swoich rozmów i z dreszczem lęku, a zarazem podniecenia nasłuchiwali odgłosów watahy. Wtedy Ulrich Dausien doznał olśnienia. Oczami wyobraźni ujrzał wilka w śniegu, który nie ma na sobie nic poza futrem, a jednak jest całkowicie odporny na surowe warunki pogodowe. Wilcza skóra objawiła się mężczyźnie jako materiał perfekcyjny, niezawodny i autentyczny. Wolfskin. Po prostu. Tak powstała pierwsza część nazwa marki. Zatem skąd wziął się Jack? Kanadyjski szlak, którym wędrowali mężczyźni, był tym samym, który zainspirował Jacka Londona, klasyka amerykańskiej prozy, do napisania powieści The Call of The Wild.
I tak narodził się Jack Wolfskin. Dzieło ludzkich aspiracji, miłości do przyrody i nieposkromionej żądzy przygód. Dla przyjemności z odkrywania i odpowiedzialności względem świata.
Niemiecka marka outdoorowa od początku działalności stawia na ekologiczną produkcję. Z tego względu ogranicza szkodliwe substancje powstające w procesie produkcyjnym. Wybiera opakowania pochodzące z recyklingu. Znacząco redukuje zużycie plastiku. Korzysta z prądu ekologicznego, który częściowo wytwarza sama za pomocą odnawialnych źródeł energii, takich jak baterie solarne czy elektrownie wiatrowe. Część swoich dochodów przeznacza na ochronę lasów. Tylko w 2021 marka ocaliła 25 000 metrów kwadratowych zalesionych terenów.
Jack Wolfskin słynie z własnoręcznie opracowanych technologii. Flagowym wynalazkiem brandu jest seria TEX. Obejmuje ona m.in. izolacyjne włókna, oddychający materiał, ochronę przed wiatrem i ocieplenie stosowane w butach. Wszystkie systemy są starannie badane i testowane, zanim finalnie trafią do konsumenta. Marka z wilczą łapą w swojej produkcji stosuje wyłącznie bawełnę pozyskaną z upraw ekologicznych, certyfikowaną i wytworzoną z uwagą i troską względem środowiska naturalnego.
Na zewnątrz jak w domu – to claim marki Jack Wolfskin, która od początku konsekwentnie realizuje swoją misję. Pokazuje magię odkrywania, piękno przyrody i inspiruje miłośników outdooru do pięknego, pasjonującego życia na łonie natury. A w dodatku oferuje odzież turystyczną, której jakość nigdy Cię nie zawiedzie. Jeśli szukasz solidnych butów trekkingowych, nieprzemakalnej kurtki albo wysokogatunkowego namiotu – zajrzyj do sklepów Symbiosis stacjonarnie i online. Skompletuj wszystko, czego potrzebujesz i ruszaj w najpiękniejszą podróż swojego życia. Przygoda jest tam, gdzie buty Jack Wolfskin.
Jack Wolfskin, jack wolfskin co to za firma, jack wolfskin co to za marka, jack wolfskin z jakiego kraju, jack wolfskin gdzie produkują
Buty Jack Wolfskin damskie
Buty Jack Wolfskin męskie