Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rocket domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /usr/home/MIGGroup/domains/blog.symbiosis.com.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114 Tommy Hilfiger - historia marki | Blog Symbiosis

24.01.2021 | Przeczytasz w 5 min

Tommy Hilfiger – historia marki

Brand, po który chętnie sięgają miłośnicy amerykańskiego stylu preepy, zwolenniczki stylizacji w klimacie smart casual oraz osoby, które cenią sobie wysoką jakość i najlepsze materiały – to właśnie Tommy Hilfiger. Historia powstania i rozwoju marki to prawdziwy american dream, w którym biznesowe zacięcie spotyka się z doskonałym modowym zmysłem. Poznaj ją bliżej!

Początki kariery w branży

Założyciel firmy, czyli Thomas Jacob Hilfiger, urodził się w 1951 roku w mieście Elmira, leżącym w stanie Nowy Jork. Przyszły projektant o irlandzkich korzeniach był drugim z dziewięciorga dzieci. Rodzice pragnęli, by syn został inżynierem, a sam Tommy nie planował kariery w branży modowej. Wykazywał się jednak smykałką do biznesu. W 1968 roku został współzałożycielem sklepu odzieżowego i płytowego o nazwie People’s Place. Jego wkład wynosił… 150 dolarów! Pieniądze zaoszczędzone z pracy na stacji benzynowej szybko zwróciły się – miejsce stało się niezwykle popularne wśród lokalnej młodzieży, będąc nie tylko butikiem z modnymi jeansami, ale również miejscem spotkań. Aby zaopatrzyć sklep, Hilfiger i jego przyjaciel jeździli do Nowego Jorku i kupowali tam spodnie dzwony, skórzane kurtki i modne koszulki. Niezadowolony z tego, co było dostępne w sklepach, Hilfinger zaczął szkicować własne projekty, a sklep rozwijał się o kolejne lokale.

Powstanie marki Tommy Hilfiger

Pomimo początkowego sukcesu, w 1977 roku People’s Place złożyło wniosek o bankructwo. Była to bolesna, lecz niezwykle skuteczna lekcja biznesu. W 1979 roku Tommy Hilfiger przeniósł się do Nowego Jorku, aby rozpocząć karierę jako projektant mody, gdzie pracował dla kilku różnych marek. Na początku lat 80. poznał biznesmena, Mohana Murjaniego, którego zainteresowały pomysły młodego projektanta. Z pomocą indyjskiego magnata tekstylnego w roku 1985 Hilfiger założył markę, sygnowaną własnym nazwiskiem. Jego pierwsza kolekcja składała się ze spodni chino, koszulek polo, koszul i swetrów. Inspirację dla pierwszej kolekcji projektanta stanowił styl preepy, charakterystyczny dla amerykańskich elit, kształcących się na uczelniach Ivy League. Nowa linia odzieży zadebiutowała głośną kampanią marketingową, która obejmowała duży billboard na Times Square. Współpraca Tommiego Hilfigera z Murjani International trwała do 1989 roku, kiedy to Amerykanin połączył siły z Silasem Chou, miliarderem z Hongkongu, aktywnym w branży fashion.

Rozwój marki w latach 90.

Na początku 1990 roku Tommy Hilfiger nadał swoim ubraniom luźniejszego charakteru, nie rezygnując jednak z uczelnianych inspiracji. Dzięki temu po ubrania sygnowane charakterystycznym logo sięgali nie tylko miłośnicy stylu smart casual, ale również… artyści hip-hopowi! Dzięki takiemu połączeniu projekty Hilfigera stawały się coraz bardziej popularne zarówno wśród miłośników estetyki preppy, jak i wśród hip-hopowego środowiska. Kiedy w 1990 roku Snoop Dogg założył bluzę Hilfiger podczas występu w Saturday Night Live, model wyprzedał się w nowojorskich sklepach już następnego dnia. Dynamiczny rozwój sprawił, że firma Tommy Hilfiger Corporation weszła na giełdę w 1992 roku i skupiła się na współpracy z rynkiem muzycznym, sponsorując trasy koncertowe między innymi Britney Spears, The Rolling Stones, Sheryl Crowe czy Lennego Kravitza. Z czasem oferta brandu została poszerzona o bieliznę oraz linie zapachów, współtworzone z największymi gwiazdami.

Brand Tommy Hilfiger w XXI wieku

Początek nowego stuleci nie był łaskawy dla amerykańskich sklepów Hilfiger – sprzedaż zaczęła maleć, pomimo wprowadzenia kolekcji damskiej bielizny. Jednak w tym samym okresie sprzedaż Hilfiger w Europie stale wzrastała. W 2003 roku dyrektor wykonawczy oraz założyciel marki postanowili dalej inwestować za granicą ze względu na rosnącą publiczność i podpisali umowy w 15 krajach. Brand ponownie skoncentrował się na swoim oryginalnym stylu, nawiązującym do amerykańskich elit i nowojorskiego stylu. W 2010 roku firma Hilfiger została przejęta przez PVH Corp. Tommy pozostał głównym projektantem, nieustannie nadając kierunek rozwoju marki sygnowanej własnym nazwiskiem. Obecnie brand posiada rozległą sieć dystrybucji obejmującą ponad 100 krajów i prowadzi ponad 1 600 sklepów detalicznych Tommy Hilfiger na pięciu kontynentach.

Historia logo Tommy Hilfiger

Historia marki Tommy Hilfiger jest nieodłącznie związana z charakterystycznym logo. Znak firmowy powstał wraz z założeniem firmy w 1985 roku i nigdy nie został zmieniony. Logo zostało zaprojektowane przez George’a Loisa, dyrektora artystycznego. Przedstawia prostokąt, którego jedna połowa jest biała, a druga czerwona, a nad nim i pod nim znajdują się granatowe paski. Zastosowana kolorystyka nawiązuje do barw, które znajdują się na fladze USA. Te same kolory są również najczęściej wykorzystywanie w projektach brandu, nawiązując do amerykańskiego stylu. Dzięki temu, że logo pozostało nieimienne od lat 80., wciąż pozostaje doskonale rozpoznawalne na całym świecie, nieustannie kojarząc się z wysokiej jakości ubraniami w stylu smart casual.