autor
Adrianna WłodarczykMiłośniczka książek, zwierząt futerkowych, grunge’owych inspiracji w modzie i wygody w rockowym stylu. Do szczęścia wystarczy jej kubek dobrej herbaty – najlepiej w rozmiarze XL.
Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rocket
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /usr/home/MIGGroup/domains/blog.symbiosis.com.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
04.02.2022 | Przeczytasz w 4 min
Trudno byłoby znaleźć kogoś, kto nie zna ubrań sygnowanych zielonym krokodylkiem. Historia marki Lacoste jest bezpośrednio związana z karierą znanego francuskiego tenisisty – René Lacoste, który zaprojektował koszulkę polo i jako pierwszy sportowiec wystąpił w niej na korcie, w czasach, kiedy tenisiści grali w spodniach i koszulach z długimi rękawami. Dziś Lacoste jest firmą oferującą nie tylko polówki, lecz również szereg innych elementów garderoby, akcesoria oraz perfumy.
1919 – René Lacoste oświadcza swojemu ojcu, że chce zostać zawodowym tenisistą. Ojciec zgadza się, jednak ostrzega, że jeśli po pięciu latach René nie sięgnie po mistrzostwo świata, będzie musiał pracować w rodzinnej firmie.
1923 – René nie zdobywa tytułu mistrza świata w umówionym czasie, jednak ojciec pozwala mu kontynuować karierę sportową z uwagi na powołanie do oficjalnej reprezentacji Francji.
1925 – René Lacoste po raz pierwszy zwycięża w Wimbledonie i zajmuje pierwsze miejsce na French Open.
1926 – René wygrywa turniej US Open. Na korcie, wbrew obowiązującej modzie tenisowej, pojawia się w zaprojektowanej przez siebie białej koszulce z krótkimi rękawami i kołnierzykiem, wykonanej z francuskiej bawełny (jersey petit pique). Wystąpienie w takim stroju wzbudza sporo emocji wśród kibiców, dziennikarzy oraz pozostałych sportowców.
1927 – René drugi raz zostaje zwycięzcą Wimbledonu.
1928 – René ponownie staje na najwyższym miejscu podium na turniejach: US Open i French Open. Po udziale w US Open amerykańska prasa nazywa go Aligatorem.
1929 – Lacoste po raz trzeci triumfuje na French Open.
1933 – René Lacoste w efekcie współpracy z Andre Gillierem zakłada w 1933 roku firmę odzieżową La Societe Chemie Lacoste z siedzibą w Paryżu. W nowopowstałej fabryce rusza produkcja białych koszulek z kołnierzykiem, mających być flagowym produktem w ofercie marki. René Lacoste zgłasza się do przyjaciela – Roberta George’a i prosi go o pomoc w przygotowaniu logo. Słynny tenisista chce, by było ono inspirowane aligatorem lub krokodylem, w nawiązaniu do jego pseudonimu.
1951 – Lacoste uzupełnia swoją oferty o koszulki polo w urozmaiconych kolorach. Do sprzedaży wchodzą między innymi koszulki w kolorze niebieskim, granatowym i czerwonym.
1963 – Szefem firmy zostaje Bernard, najstarszy syn René. Nowy zwierzchnik postanawia stworzyć kolekcje dla ludzi w młodszym wieku.
1969 – Lacoste łączy się z lokalną firmą Izod i decyduje się zdemokratyzować brand. Francuskie przedsiębiorstwo obniża cenę koszulek o 35 dolarów, by łatwiej dotrzeć do przeciętnego mieszkańca Stanów Zjednoczonych, ze względu na poszerzoną działalność na rynku amerykańskim. Ubrania z zielonym krokodylkiem stają się dostępne nie tylko w eleganckich butikach, ale także w supermarketach. Rośnie też liczba podrobionych produktów, oferowanych w jeszcze niższych cenach. Zamożni fani Lacoste wyrażają swoją dezaprobatę nową polityką firmy i przenoszą uwagę na koszulki Ralpha Laurena, będącego oficjalnym dostawcą strojów dla United States Tennis Association.
1989 – La Societe Chemie Lacoste zmienia nazwę i pozostawia tylko zapadające w pamięć słowo „Lacoste”. Popularność ubrań sygnowanych krokodylkiem stale rośnie.
1996 – 12 października w Saint-Jean-de-Luz umiera René Lacoste, wybitny tenisista i założyciel jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych na świecie.
2002 – Lacoste na stanowisko dyrektora generalnego zatrudnia Roberta Siegela, odpowiedzialnego przez prawie 30 lat za zarządzanie firmą Levi Strauss. Siegel w ciągu roku zwiększa dochody firmy o 800 procent.
2003 – Ubrania Lacoste stają się popularniejsze za sprawą serialu „Życie na fali”.
2005 – Andy Roddick zrywa kontrakt z Reebokiem i nawiązuje współpracę z Lacoste. Sportowiec otrzymuje 30 milionów dolarów za sześć lat noszenia koszulek z krokodylkiem na międzynarodowych zawodach, a francuska marka zyskuje świetną reklamę.
2015 – Lacoste wygrywa przed unijnym Trybunałem Sprawiedliwości z polską firmą Kajman, której znak towarowy łudząco przypomina zielonego krokodylka z Francji.
DAMSKIE BUTY LACOSTE
MĘSKIE BUTY LACOSTE