Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rocket domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /usr/home/MIGGroup/domains/blog.symbiosis.com.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114 Historia marki Toms | Blog Symbiosis

31.01.2022 | Przeczytasz w 4 min

Historia marki Toms

Toms to mająca siedzibę w Kalifornii marka, która na rynku funkcjonuje od ponad dekady. Mimo stosunkowo niedużego stażu zdążyła sobie zaskarbić sympatię milionów użytkowników z całego świata. Firma produkuje lekkie i przewiewne obuwie inspirowane argentyńskimi alpargatami. Swój sukces zawdzięcza świetnemu designowi, wysokiej jakości wszystkich produktów oraz działalności prospołecznej, która towarzyszy firmie od jej początków.

Początki XXI w.

2002 – Blake Mycoskie odwiedza Argentynę.
2006 – Przedsiębiorca z Alington w Teksasie zakłada firmę odzieżową Toms z siedzibą w Playa del Rey, w Kalifornii. Marka za podstawę swojej oferty obiera obuwie wzorowane na argentyńskich alpargatach. Blake Mycoskie spędza kolejne akacje w Argentynie i zauważa, że lokalni miłośnicy gry w polo korzystają z alpargatów. Obserwacja ta staje się inspiracją do założenia marki Toms, w której minimalistyczne obuwie typu slip-on zyskuje status podstawowego modelu dostępnego w różnych wariantach. Blake Mycoskie postanawia zmodyfikować oryginalne alpargaty, zastępując tradycyjne podeszwy gumowymi.W maju rusza oficjalna sprzedaż butów marki Toms.W gazecie codziennej „Los Angeles Times” ukazuje się artykuł, dzięki któremu przedsiębiorstwo Blake’a Mycoskiego otrzymuje ilość zamówień dziewięciokrotnie przewyższającą zasoby firmy.W październiku marka Toms postanawia rozdać dziesięć tysięcy par obuwia argentyńskim dzieciom.
2007 -Kalifornijska marka wprowadza w życie akcję „Jeden dzień bez butów”, która ma na celu zachęcanie ludzi, by choć przez jeden czas zrezygnować z użytkowania obuwia. Najważniejszą misją wydarzenia jest uświadomienie wpływu butów na życie dzieci. Akcja spotkała się z zainteresowaniem sponsorów korporacyjnych, takich jak Flickr, Discovery Channel i AOL.Firma rozprowadza 50 tysięcy par butów dla dzieci zamieszkujących Afrykę Południową.W październiku Toms zostaje wyróżnione nagrodą People’s Design Award.
2009 – Toms rozprowadza 140 tysięcy par butów dla dzieci z Argentyny, Etiopii, Republiki Południowej Afryki oraz Stanów Zjednoczonych.Toms nawiązuje współpracę z Charlize Theron w ramach projektu Africa Outreach Project, który ma na celu stworzenie limitowanej edycji obuwia i przeznaczenie zysków ze sprzedaży na edukację i wsparcie medyczne dla mieszkańców odległych regionów Afryki cierpiących na AIDS.Kalifornijski brand wypuszcza na rynek specjalne wydanie butów z wąsem zamiast logo marki, tym samym wspierając Fundację Movember.

DAMSKIE BUTY TOMS

2011 – 2014

2011 – Towar marki Toms staje się dostępny w ponad 500 sklepach detalicznych.Toms poszerza swoje portfolio o linię okularów.Blake Mycoskie bierze udział w wydarzeniu, którego sponsorem jest Focus on the Family. Założyciel marki Toms zostaje skrytykowany za wspieranie konserwatywnej społecznie organizacji non-profit, wobec czego publikuje oficjalne przeprosiny na swojej stronie internetowej gdzie informuje o tym, że w pełni popiera równe prawa dla wszystkich obywateli.
2012 – Do tego roku stacjonująca w Kalifornii firma zdecydowała się przeznaczyć dla dzieci z rożnych zakątków świata ponad dwa miliony par butów, dzięki czemu zyskuje opinie wzorcowego przykładu przedsiębiorczości społecznej.Od tego roku marce Toms dało się rozprowadzić ponad milion par obuwia w 40 różnych krajach.
2014 – Toms ogłasza, że założyciel przedsiębiorstwa zamierza sprzedać część swoich udziałów, aby ułatwić rozwój i spełnianie celów o charakterze długoterminowym. 20 sierpnia połowę udziałów firmy nabywa Bain Capital. Transakcja wycenia wartość spółki na 625 milionów dolarów amerykańskich. Dzięki sprzedaży udziałów osobisty majątek wzrasta do poziomu 300 milionów dolarów. Mycoskie decyduje, że zachowa dla siebie połowę udziałów i jedno z najważniejszych stanowisk w firmie. Jedną z jego decyzji po sprzedaży akcji jest przeznaczenie połowy wpływów na uruchomienie nowego funduszu wspierającego przedsiębiorczość nastawioną na społeczeństwo.W „Journal of Development Effectiveness” pojawia się artykuł analizujący wpływ marki Toms na lokalne rynki obuwia.

MĘSKIE BUTY TOMS