Ubrania i obuwie sygnowane trzema paskami znane są w różnych zakątkach świata i chętnie korzystają z nich sportowcy, gwiazdy show-biznesu oraz miłośnicy ulicznej mody i sportowego stylu. Historia marki adidas zaczyna się w latach 20. XX wieku, kiedy dwaj bracia postanawiają otworzyć własną fabrykę butów – Gebrüder Dassler Schuhfabrik. Za powstanie brandu adidas odpowiada tylko jeden z nich, choć i drugiemu udało się stworzyć wzorcowy przykład odzieżowego biznesu.
1920-1936 r.
1920 – Bracia Dasslerowie – Adolf i Rudolf wytwarzają ręcznie pierwsze pary sportowego obuwia. Produkcja odbywa się w skromnych warunkach w kwestii miejsca pracy i zaplecza technologicznego. W pierwszych projektach bracia bazują na cholewkach z płótna pozyskiwanego z wojskowych namiotów i podeszwach z gumowych uszczelek ze zbiorników na paliwo.
1920 – Mający doświadczenie w produkcji obuwia bracia Dasslerowie uruchamiają fabrykę Gebrüder Dassler Schuhfabrik w Herzogenaurach.
1920 – Produkowane przez Dasslerów obuwie w końcu trafia do użytku profesjonalnych sportowców. Lina Radke, niemiecka lekkoatletka, pojawia się w butach z Gebrüder Dassler Schuhfabrik na IX Letnich Igrzyskach Olimpijskich w Amsterdamie i wygrywa złoto w biegu na 800 metrów.
1920 – Jessie Owens, czarnoskóry lekkoatleta atleta, występuje w butach zaprojektowanych przez Dasslerów na XI Letnich Igrzyskach Olimpijskich w Berlinie i zdobywa cztery złote medale. Sukces amerykańskiego sportowca znacząco zwiększa zainteresowanie produktami Gebrüder Dassler Schuhfabrik.
1948-1949 r.
1948 – Relacje między braćmi Dasslerami stają się napięte, co doprowadza do konfliktu skutkującego rozdzieleniem działalności na dwa osobne przedsiębiorstwa. Adolf postanawia zacząć działać pod szyldem adidas, a Rudolf tworzy markę Ruda, która jakiś czas później ewoluuje w Puma Schuhfabrik Rudolf Dassler.
1949 – Kultowe dziś trzy paski zostają zarejestrowane jako znak firmowy marki adidas. Za kupno znaku firma Adolfa Dasslera płaci dwoma butelkami whisky i równowartością dzisiejszych 1600 euro. Do interesu dołącza syn Adolfa – Horst. Na rynku pojawiają się pierwsze buty adidasa dla piłkarzy. W obuwiu z gumowymi ćwiekami kilka lat później reprezentacja RFN triumfuje w spotkaniu przeciwko reprezentacji Węgier.
Lata 50. i 60. XX wieku
1950 – Do sklepów trafiają buty adidas Samba przeznaczone do gry w piłkę halową, które stają się jednym z największych sukcesów sprzedażowych w dziejach niemieckiego brandu.
1965 – W sklepach debiutuje model adidas Stan Smith, stanowiący pierwsze w całości wykonane ze skóry obuwie do tenisa.
1969 – Powstaje model adidas Superstar dedykowany koszykarzom. Buty spotykają się z bardzo pozytywnym odbiorem i wkrótce stają się nie tylko częścią koszykarskiego wyposażenia, ale również ikoną mody streetwearowej.
1979-1997 r.
1979 – adidas wypuszcza na rynek buty Copa Mundial, charakteryzujące się krótkimi ćwiekami na podeszwie i cholewką wykonaną z kangurzej skóry. Innowacyjny model staje się inspiracją dla innych producentów piłkarskiego obuwia.
1994 – Na sklepowe półki trafia legendarny dziś model piłkarski adidas Predator, zaprojektowany przez byłego piłkarza Liverpoolu – Craiga Johnstona.
1997 – adidas przejmuje francuską firmę odzieżową Salomon, znaną z produkcji ubrań i obuwia do użytku w trudnych warunkach terenowych i atmosferycznych.
2005-2017 r.
2005 – Firma założona przez Adolfa Dasslera sprzedaje spółkę Salomon SA fińskiej grupie Amer Sports.
2006 – adidas staje się właścicielem spółki Reebok.
2010 – adidas podpisuje kontrakt na dostarczanie strojów piłkarskich zawodnikom w czasie XIX Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, rozgrywanych w Republice Południowej Afryki.
2011 – Za kwotę 25 milionów dolarów adidas kupuje producenta obuwia Five Ten.
2015 – Niemieckie przedsiębiorstwo prezentuje całemu światu pierwsze buty wyposażone w technologię adidas Boost, będącą nowoczesnym systemem amortyzującym. Tym samym buduje fundament pod inne ciekawe linie obuwia, takie jak adidas NMD. adidas za kwotę 240 milionów dolarów kupuje sportową aplikację Runtastic.