Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rocket domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /usr/home/MIGGroup/domains/blog.symbiosis.com.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
We współczesnym świecie obuwia trudno dziś znaleźć markę, której historia sięga nie kilkudziesięciu, nie stu, ale kilkuset lat wstecz. Niemiecki brand Birkenstock Orthopedie zdecydowanie jest wyjątkiem, którego losy wiążą się z wielopokoleniową pracą nad idealnym modelem butów, który zapewni przede wszystkim wygodę i zdrowie stóp. Trzeba przyznać, że misja rodziny Birkenstocków niewątpliwie się powiodła. Dziś te charakterystyczne klapki i sandały noszą wszyscy, niezależnie od płci, wieku czy miejsca zamieszkania!
1774
Pierwsza wzmianka o marce „Birkenstock”. W kościelnych archiwach Langen-Bergheim, w księgach rzemieślników, Johann Birkenstock zostaje wymieniony jako szewc.
1896
Szewc Konrad Birkenstock prowadzi dwa specjalistyczne sklepy obuwnicze we Frankfurcie. W 1896 rozpoczyna produkcję i sprzedaż innowacyjnych, elastycznych wkładek podeszwowych.
1899
Konrad Birkenstock zaczyna prowadzić wykłady dla najlepszych szewców, aby wyjaśnić swoją koncepcję robienia butów na zamówienie, dopasowanych do konkretnego klienta, oraz sprzedawanie licencji pozwalającej innych produkować jego innowacyjne podeszwy do butów. W tym celu podróżuje przez całe Niemcy i Austrię przez kolejne 15 lat.
1925
W Friedbergu, w Hesji, Birkenstock kupuje i rozbudowuje większą fabrykę. Aby sprostać wymaganiom dużej ilości klientów potrzebna jest znaczna dzienna produkcja, fabryka zaczyna działać przez całą dobę, również w nocy. Słynna „niebieska podeszwa” jest jednym z produktów powstałych w tym czasie.
1932
Carl Birkenstock uruchamia kursy szkoleniowe „Birkenstock”, które zyskują bardzo dobrą opinię w branży. W kolejnych latach ponad 5 tysięcy specjalistów bierze udział w jego szkoleniach obuwniczych. Wiodący lekarze popierają przedstawiane przez Carl’a tezy i doceniają jego obuwie.
1947
„The Carl Birkenstock System” zostaje opublikowany w nakładzie 14 000 egzemplarzy. Ponad 12 stron i 55 ilustracji, w których Carl Birkenstock przedstawia swoje teorie na temat naturalnego chodu i zdrowego obuwia. W tym czasie jest to najlepiej sprzedający się podręcznik do podiatrii.
1963
Swoją premierę ma uwielbiany do dziś model Birkenstock Madrid. Jest to pierwszy sandał o głębokiej i elastycznej podeszwie, tworzący podstawę dzisiejszego rynku komfortowego obuwia.
1972
„The Book of Foot Care” Karla Birkenstocka zostaje opublikowana z nakładem 30 000 kopii.
1973
Wyprodukowana zostaje maszyna do formowania, która może wytwarzać wszystkie rozmiary butów w odpowiednich proporcjach. Umożliwia również dostosowanie szerokości, dopasowanie pięty i wypustków na przedniej części buta. Birkenstock staje się wiodącym producentem obuwia na świecie.
1983
„The Birkenstocka Foot Primer” Karla Birkenstocka zostaje wydane w ponad 360 000 kopii.
1984
Alex Birkenstock, drugi syn Karla, przyłącza się do rodzinnego biznesu.
1988
Firma zaczyna stosować przyjazne dla środowiska kleje. Ruch ten odzwierciedla świadomośc ekologiczną Birkenstock’a i stanowi przykład dla firm na całym świecie.
Najmłodszy syn Karla Birkenstocka- Christian, dołącza do biznesu.
1990/1991
Również Stephen Birkenstock, najstarszy z braci, zaczyna brać udział w rozwoju rodzinnej firmy. Produkcja wkładek i obuwia jest rozwijana i modernizowana pod kątem ochrony środowiska- udaje się zredukować zużycie energii o ponad 90%. W ciągu następnych lat powstają różne licencje i znaki towarowe, dzięki czemu firma może oferować dodatkowe grupy produktów.
Właściciele Birkenstock Orthopädie GmbH & Co. KG przejmują długoletniego partnera dystrybucyjnego- firmę Birkenstock Distribution USA, Inc.
2009
Wiosna 2009 roku zostaje uruchomiony nowy, większy zakład produkcyjny w Görlitz.
2013
Birkenstock staje się korporacją. Po raz pierwszy grupa kierownicza firmy nie składa się z członków rodziny. Oliver Reichert i Markus Bensberg zostają odpowiedzialni za działalność grupy Birkenstock.
2014
Z pomocą partnerów Birkenstock przejmuje kolejne segmenty rynku i grupy docelowe. Nowe linie koncentrują się na czterech tematach: zdrowym trybie życia, zdrowego spania, zdrowych miejsc pracy oraz zdrowych stóp.
Uśmiechnięta i otwarta. Jej ulubiony styl? Sportowa elegancja. Czas wolny najchętniej spędza w dobrym towarzystwie, z książką lub… w kuchni, testując przepisy na ciasta, ciasteczka i inne słodkości. Relaksuje się, łapiąc słońce w górach, w mieście i każdej otwartej przestrzeni.