autor
Monika PrzybylskaLubi podróże, teatr, jesień i długie godziny spędzane w kuchni. W modzie ceni sobie wygodę i kobiece inspiracje. Najchętniej przemieszcza się rowerem. Choć mieszka w Krakowie, serce zostawiła na rodzinnym Podlasiu.
Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rocket
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /usr/home/MIGGroup/domains/blog.symbiosis.com.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
15.02.2022 | Przeczytasz w 4 min
Amerykańska marka odzieżowa Timberland narodziła się z pasji i doświadczenia w drugiej połowie XX wieku. Jej założyciel, Nathan Swartz, w swojej karierze poznał produkcję obuwia na każdym z jego etapów. Zdobytą na przestrzeni lat wiedzę wykorzystał do stworzenia jednego z najbardziej rozpoznawalnych brandów. Pierwszy wodoodporny but, czyli Premium 6 Inch po dziś dzień króluje w ofercie obuwia z drzewkiem. Firma Timberland ceniona jest za doskonałą jakość i solidność wykonania każdego produktu oraz za działalność charytatywną i proekologiczną.
1918 – Nathan Swartz, przyszły założyciel marki Timberland, rozpoczyna pracę jako szewc.
1952 – Nathan Swartz kupuje połowę udziałów w fabryce, w której dotychczas był pracownikiem.
1955 – Nathan Swartz kupuje kolejne 50% udziałów fabryki i staje się pełnoprawnym właścicielem przedsiębiorstwa The Abington Shoe Company.Do interesu dołącza syn Nathana – Sidney. Rodzina Swartzów wprowadza nowatorską technologię wtłaczania cholewki w podeszwę i łączenia obu elementów za pomocą solidnych szwów.
1973 – Na rynek trafia pierwszy w pełni wodoszczelny but, nazywany popularnie „Żółtym” lub „Drwalem”. Na przestrzeni lat staje się on najpopularniejszym modelem w ofercie marki Timberland .
1978 – Ogromna popularność modelu, który zadebiutował pod nazwą Timberland, sprawia, że zarząd firmy postanawia oficjalnie zmienić nazwę na The Timberland Company.W ofercie marki pojawiają się pierwsze ręcznie wykonywane ze skóry mokasyny .
1979 – Oferta Timberland zostaje uzupełniona o pierwszy model dla miłośników żeglarstwa, stający się inspiracją dla innych producentów.Timberland rozpoczyna ekspansję na rynku europejskim, a produkty sygnowane drzewkiem pojawiają się między innymi we Włoszech.
1986 – Firma założona przez Nathana Swartza otwiera pierwszy sklep detaliczny Timberland. Lokalizacja sklepu to Newport, Rhode Island.Timberland kontynuuje ekspansję na rynkach europejskich i otwiera oddziały we Francji i w Niemczech.
1988 – W ofercie Timberland po raz pierwszy pojawia się konfekcja dla kobiet i mężczyzn.
1989 – Timberland jako marka zaczyna cieszyć się coraz większą popularnością w Europie, co owocuje powstaniem oddziału amerykańskiej firmy w Wielkiej Brytanii. Następuje otwarcie pierwszego sklepu Timberland poza Stanami Zjednoczonymi. Na lokalizację sklepu zostaje wybrany Londyn, a konkretnie New Bond Street.
1991 – Na stanowisko dyrektora operacyjnego firmy The Timberland Company wybrany zostaje Jeffrey Swartz.Akcje przedsiębiorstwa trafiają na nowojorską giełdę oznaczone symbolem TBL.
1992 – Timberland zostaje głównym sponsorem organizacji niedochodowej City Year.Założona przez Nathana Swartza marka wciela w życie program Path of Service. W ramach programu wolontariatu pracownicy firmy dostają po 16 płatnych godzin, które mogą wykorzystać na rzecz lokalnych społeczności.
1996 – Oferta Timberland zostaje poszerzona o pierwsze produkty na licencji, do których zaliczają się między innymi zegarki.
1997 – Timberland kontynuuje aktywną działalność charytatywną, czego początkiem jest pierwsza impreza, której celem jest wsparcie lokalnej społeczności – Serv-a-Palooza. Dzięki takiemu podejściu Timberland staje się odpowiedzialne za przeprowadzenie 23 projektów w dwunastu krajach, w których udział bierze 530 wolontariuszy.
1998 – Po siedmiu latach pełnienia funkcji dyrektora operacyjnego Jeffrey Swartz zostaje wybrany nowym prezesem firmy.Asortyment marki poszerza się o produkty licencyjne, takie jak czapki , plecaki , odzież dla dzieci, okulary i szereg akcesoriów wykonanych z najwyższej jakości naturalnej skóry licowej.Timberland otwiera kolejny europejski oddział firmy, tym razem zlokalizowany w Hiszpanii.
2002 – Popularna w różnych zakątkach świata marka wkracza na polski rynek.
2003 – Kultowy „ Żółty But ” obchodzi swoje trzydzieste urodziny.
2004 – Timberland otwiera swój pierwszy w sklep na terenie Azji. Na nową lokalizację zarząd wybiera stolicę Japonii – Tokio.
2005 – Do życia zostaje powołane Timberland Boot Company.
BUTY TIMBERLAND
AKCESORIA TIMBERLAND