Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rocket domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /usr/home/MIGGroup/domains/blog.symbiosis.com.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114 Hugo Boss — historia marki | Blog Symbiosis

12.04.2023 | Przeczytasz w 3 min

Hugo Boss — historia marki

Hugo Boss to brand znany na całym świecie, przede wszystkim ze swoich eleganckich projektów odzieżowych i obuwniczych, stylowych akcesoriów oraz jakościowych perfum. I chociaż obecnie marka cieszy się dużym powodzeniem, a perfekcyjnie skrojone garnitury noszą największe gwiazdy i najważniejsi politycy, firma posiada ciemną kartę w swojej historii. Poznaj bliżej jedną z najsłynniejszych niemieckich firm!

Powstanie marki Hugo Boss

Historia marki rozpoczęła się w 1924 roku, kiedy to niemiecki krawiec, Hugo Ferdinand Boss, założył swoją firmę w Metzingen. Na początku działalności produkowała odzież męską: koszule, kurtki, ubrania robocze i sportowe oraz płaszcze przeciwdeszczowe. W okresie międzywojennym marka zyskała popularność w Niemczech dzięki oferowaniu wysokiej jakości ubrań w przystępnych cenach. Po krótkim okresie bankructwa, spowodowanym wielkim kryzysem ekonomicznym, Boss ponownie uruchomił firmę w 1931 roku, a w tym samym czasie wstąpił do NSDAP. Przed II wojną światową Hugo Boss zajął się również produkcją uniformów dla członków Hitlerjugend — młodzieżowej organizacji nazistowskiej. W 1932 roku zaprojektował również czarny mundur SS, a w 1938 roku firma zaczęła szyć stroje dla Wehrmachtu.

Historia marki w latach 40.

Podczas II wojny światowej Hugo Boss nie tylko produkował mundury dla niemieckiej armii, ale także wykorzystywał pracę przymusową więźniów w swoich fabrykach. Po zakończeniu II wojny światowej firma przez pewien czas znajdowała się pod kontrolą aliantów, a właściciel marki musiał zmierzyć się z oskarżeniami o kolaborację z nazistami i wykorzystywanie pracy przymusowej. Hugo Boss został aresztowany, ale szybko powrócił na wolność, ponieważ dowody przeciwko niemu były niewystarczające. Wkrótce po wyjściu z więzienia, Hugo Boss wznowił produkcję swojej marki i zaczął się skupiać na produkcji ubrań w stylu eleganckim i luksusowym. Założyciel marki zmarł wkrótce po wyjściu z więzienia, w 1948 roku, ale na tym nie kończy się historia Hugo Boss. Firma – wciąż sygnowana nazwiskiem założyciela – kontynuowała działalność i w 1954 roku przestawiła się na produkcję garniturów męskich.

Rozwój brandu w drugiej połowie XX wieku

Po wojnie firma przeszła przemianę i zaczęła produkować eleganckie ubrania dla mężczyzn, w tym garnitury, koszule i krawaty. W 1967 roku prowadzeniem firmy zajęli się Jochen i Uwe Holy, czyli wnukowie założyciela. Nowie kierownictwo postanowiło zadbać o ocieplenie wizerunku, a ambasadorami firmy zostali Sylvester Stallone oraz znani kierowcy Formuły 1. W latach 70. marka zaczęła rozwijać się na rynkach zagranicznych i zyskała popularność w Stanach Zjednoczonych, gdzie stworzyła swoją pierwszą kolekcję dla kobiet. Dzięki tym zabiegom w latach 60. i 70. firma zyskała międzynarodową popularność. Największy rozgłos przyniosła elegancka odzież męska – głównie garnitury, płaszcze i marynarki. W kolejnych dziesięcioleciach brand Hugo Boss poszerzył swoją ofertę o kolekcje damskie, perfumy i akcesoria. W 1993 roku firma została sprzedana włoskiej grupie modowej Marzotto.

Hugo Boss obecnie

Dziś Hugo Boss to jedna z największych i najbardziej znanych marek modowych na świecie — obecnie działa w ponad dziewięćdziesięciu krajach! Jej asortyment obejmuje eleganckie i luksusowe ubrania, buty, dodatki i perfumy. Marka jest także znana ze swojego zaangażowania w ekologię i zrównoważony rozwój, a także w rozwój sztuki i kultury — przedsiębiorstwo finansuje konkurs dla artystów o nagrodę Hugo Boss Prize.